بهوجود آمدن آپارتمانهای بلند و روی آوردن سریع و شتابزده مردم به زندگی آپارتماننشینی آنقدر یکدفعه اتفاق افتاد که جوامع بشری فرصت نکردند محیط زندگی و شناخت اجتماعیشان را نسبت به این نوع زندگی را تغییر دهند. «آپارتماننشینی» که سبک خاص زندگی را با خود به ارمغان آورد آنقدر سریع شکل گرفت که مردم فرصت نکردند در مورد چند و چون این نوع زندگی خاص و متمدن اطلاعات کسب کنند. نتیجه چنین اتفاقی آن شد که فرهنگ آپارتماننشینی بین مردم روند کندتری نسبت به رشد ست در آن داشته باشد که گاه باعث اختلاف بین ساکنین و مدیران آپارتمان میشود. ناگفته نماند این مشکلات با پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن مدیران به استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان، کاهش یافته و حقوق آپارتماننشینی بین همه اعضای ساکن در آپارتمان رعایت می شود. با استفاده از نرم افزار ساختمان اختلافات به حداقل خواهد رسید.
در صورتی که یک واحد از پرداخت شارژ امتناع کند، مدیریت ساختمان با طی مراحلی، میتواند به صورت قانونی نسبت به دریافت آن اقدام کند. البته باید در نظر داشت که به هر حال طی مراحل قانونی مستم صرف زمان و انرژی است و بهتر است مالکان و مستأجران، طی جلساتی در مورد نحوه پرداخت شارژ با هیئت مدیره به توافق برسند. برای هر دو طرف ماجرا بهتر است که کار به مراجع قانونی و قضایی کشیده نشود به هر حال اعضای یک ساختمان در کنار هم زندگی میکنند و باید روش کنار آمدن با یکدیگر را یاد بگیرند تا آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند اما در صورتی که اختلافات از طریق گفتوگو و مباحثه حل نشد، مراحل قانونی به شرح زیر هستند
در مرحله اول مدیر ساختمان باید به شورای حل اختلاف منطقه مراجعه و اظهارنامهای به نام مالک یا مستأجر خاطی تنظیم کند. در متن اظهارنامه به مبلغ بدهی شخص و مدتی که پرداخت آن به تعویق افتاده است اشاره میشود.
لازم به ذکر است که مراجعه به شواری حل اختلاف زمانی ممکن است که سقف بدهی تا پنج میلیون تومان باشد. در صورتی که مبلغ بدهی شارژ از این مقدار بیشتر باشد، مدیر ساختمان باید به دادگاه مراجعه و از این طریق اقدام به وصول مبلغ کند.
اگر واحد مذکور با گذشت ۱۰ روز از دریافت اظهارنامه، نسبت به پراخت شارژ اقدام نکرده باشد، مدیر ساختمان میتواند خدمات مشترک مانند آب گرم، گاز و … را برای آن واحد قطع کند. قطع این خدمات تا زمان پرداخت بدهی ادامه خواهد داشت.
درباره این سایت